maandag 25 november 2013

teveel




Vroeger was het leven simpel, er was TV met (inter)nationale zenders (hooguit ,) een radio, een (vaste)telefoon, een krant en wat tijdschriften. Overzichtelijk. Nu heb je van alles ‘teveel.’ Het is waarschijnlijk verstandiger maar niets meer te volgen, te kijken, of dat je zelf een invulling gaat geven. De TV hier komt niet verder dan een selectieve som van zo’n 10 programma’s, veel ondemand en films via netflix, of downloaden. Steeds vaker staat de TV gewoon uit.  
Op een gegeven moment kwamen daar de blogs bij, vanmorgen hoorde ik van iemand die sinds 1999 een blog heeft. Er zijn er vast die al langer een blog hebben, maar 14 jaar! De echte boost in blogland kwam een jaar of tien geleden, met één keer per jaar een heus blogbal.
Sinds 2004 begon ik me meer en meer bezig te houden met deze materie, eerst via moblog, maar dat bestaat niet meer. Later via een eigen blog, personaljesus.nl, maar ook die bestaat niet meer. Vervolgens twee jaar geleden op twitter een hernieuwde start gemaakt en kom ik langzamerhand in aanraking met veel blogs die de moeite waar zijn. Teveel, omdat bijna iedereen een blog heeft en een mening moet hebben, waarvoor ik simpelweg geen tijd heb om ze allemaal te lezen, wie wel? Ook ik doe weer mee. Daarom heb ik een bloemlezing gemaakt van de blogs die ik dagelijk bezoek, gewoon om bij te blijven. Op andere blogs kom ik louter bij toeval.

Must:
  1. schaapswrak, is confronterend voor mij, ook zn tl, omdat ik het geschreven zou kunnen hebben.
  2. Krapuul, scherp, soms controversieel, maar vooral raak. Onlangs nog dupe van ddos, veel gastschrijvers die ik graag in mn TL zie.
  3. wltrrr, één van de gastschrijvers op Krapuul, met een eigen blog. Eigenzinnig en breed uitwijdend over veel onderwerpen. Gaat goed de diepte in.
  4. meedogenloos, een analyse van de realiteit om ons heen. Gaat voorbij het eigen gelijk, waar de pleiters van dit eigen gelijk juist cirkel draaien om het eigen gelijk. De werkelijkheid is rauw.
  5. frontaalnaakt, opinie in een literair jasje. Veel gastschrijvers en veel inkijk in het zelf. Mooi, openhartig, confronterend en gekrenkt (oprecht,) maar de humor behouden.
  6. edgeofeurope, doet het rustig aan zo lijkt het op dit moment. Laatste blog van 4 november. Lees het graag vanwege de onverwachte twist in de artikelen. Gaat de confrontatie niet uit de weg. Schrijft scherp, hard.
  7. defrysk, ook gastschrijver op Krapuul, en twister op twitter, via zijn blog aangename poëzie om in weg te mijmeren, of bij stil te staan.
  8. igor.stratoff, mn eigen TL natuurlijk en de linkjes die voorbij komen.

Blijf doorgaan, want jullie houden mij scherp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten